FERRARI LANCEERT WERELDWIJD EIGEN MAGAZINE

20 Mei

Het fameuze Italiaanse sportwagenmerk Ferrari overwoog al jaren om een eigen tijdschrift uit te geven, bedoeld voor klanten en verzamelaars over de gehele wereld. Eind juni 2008 is het eindelijk zo ver; dan rolt het eerste exemplaar van het nieuwe Ferrari Magazine van de pers. In totaal zullen jaarlijks vier nummers van het Engelstalige tijdschrift verschijnen. 

“Alle elementen van Ferrari worden in het nieuwe magazine opgenomen”, aldus Myrthe de Boer van Ferrari West Europe. “Dat betekent dat er een scala aan onderwerpen aan bod zal komen. Productnieuws en autosport natuurlijk. Maar je zult er bijvoorbeeld ook een verslag in kunnen vinden van de rondreis die Ferrari jaarlijks voor de pers organiseert, zoals dit jaar in India.” De initiële oplage van het magazine bedraagt 30.000 exemplaren. Die zijn uitsluitend voor klanten beschikbaar. 

Voor de productie heeft Ferrari de samenwerking gezocht met uitgever Condé Nast, wereldwijd toonaangevend in bijzondere publicaties. Albert Read, General Manager van Condé Nast: “De nieuwe uitgave is voor ons een geweldige kans om een hoogwaardig, prachtig magazine uit te brengen.” De redactie wordt aangevoerd door Antonio Ghini, die de afgelopen vijftien jaar Communications en Brand Management Director van Ferrari was. Hij zal terzijde worden gestaan door Jason Barlow, een befaamde Engelse autojournalist. 

De publicatie van het nieuwe magazine is onderdeel van de brede marketingstrategie van Ferrari. Ook merchandise speelt daarin een belangrijke rol. In 2002 werd in Maranello (Italië) de eerste offieciële Ferrari Store geopend. Inmiddels zijn er wereldwijd twintig winkels te vinden, met een gezamenlijke omzet van zo’n 30 miljoen euro. “De producten voor de winkels worden nauwkeurig geselecteerd”, vertelt De Boer. “Het doel is zaken aan te bieden die een sterke relatie hebben met het merk. Op die manier stellen we gepassioneerde aanhangers van Ferrari in staat objecten te kopen met een inhoudelijke én een emotionele waarde.” 

Met de winkels wordt een groot en soms ook onverwacht publiek bereikt. Zo blijkt er een groeiende interesse bij kinderen en vrouwen voor de producten van Ferrari, wellicht mede ingegeven door het brede aanbod: van kleding tot leren tassen, van petjes tot zonnenbrillen, van agenda´s tot fietsen. Op de website http://www.ferraristore.com kunnen eigenaren zelfs een schilderij van hun eigen Ferrari bestellen! Voor hen zijn ook pilota rijlessen op het Fiorano testcircuit vlak naast de fabriek van Ferrari. 

Een bijzonder gebeurtenis is de veiling, die sinds 2005 jaarlijks wordt georganiseerd. Bij die gelegenheid gaat onder andere een aantal klassieke modellen van het automerk onder de hamer. Doel is het onder de aandacht brengen van het werk van Ferrari Classiche, het bedrijfsonderdeel dat in 2006 is opgericht om de authenciteit van klassieke Ferrari´s te waarborgen. 

Voor meer informatie, zie www.ferrari.nl of www.ferraristore.com

<Optioneel kader>

Tien beste verkochte producten op www.ferrarishop.com, d.d. 4 april 2008

1.       Ferrari Pit-Crew horologe, gele versie, € 282,33

2.       Ferrari F2008 baseball cap, € 29,25

3.       Ferrari F2008 t-shirt, € 39,33

4.       GP boek Australië 2008, € 16,13

5.       Gesigneerd Ferrari Jaarboek 2007, € 387,20

6.       Ferrari 430 Scuderia brochure, € 39,33

7.       Ferrari Team Cap, € 29,25

8.       Scudetto Ferrari Sleutelhanger, € 22,18

9.       Ferrari skateboard, € 131,08

10.   Ferrari nek sleutelhanger, rood, € 10,08

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: