WELKE VROUW DURFT HET AAN?

14 Mrt

scannen0019

Dhr. Piet ten Broek (80) uit Zaandam zoekt een vrouw om de laatste jaren van zijn leven gezellig samen door te kunnen brengen. Op zijn contactadvertentie in ANBO Magazine kreeg hij meer dan dertig reacties. Helaas zat ‘zij’ daar tot nu toe nog niet bij. 

“Volgens mij ligt het eraan dat ik geen auto heb. Genoeg vrouwen die naar een man op zoek zijn, maar dan moet hij wel naar haar toe komen. Tot een jaar of acht geleden deed ik nog veel op de brommer, maar dat gaat fysiek niet meer. Mijn leven lang heb ik de hele wereld rondgereisd. Nu lijkt het gebrek aan mobiliteit een nieuwe relatie te verhinderen. Het kan raar lopen.

In 2007 heb ik een contactadvertentie in Vizier geplaatst. Waarom? Ik ben 25 jaar geleden gescheiden en wil graag nog een paar jaar met iemand samen zijn. Gewoon, met z’n tweeën televisie kijken en een beetje kletsen, dat is eigenlijk al genoeg. Het zou ook leuk zijn als we af en toe samen een uitstapje met de bus kunnen maken. Met een vrouw gaan winkelen vind ik trouwens ook heel gezellig. Er zijn vast niet veel mannen die dat zeggen!

De vrouwen die op mijn advertentie reageerden heb ik allemaal gebeld. Bij sommige wist ik aan de telefoon al dat het niets zou worden. Eén zei: je praat teveel. Dat vond ik toch zo’n raar argument. Mijn vier dochters plagen me er altijd mee dat niemand er bij mij ooit een woord tussenkrijgt. Maar in dat geval vond ik het minder grappig. 

Uiteindelijk heb ik met zes vrouwen afgesproken. Helaas is het met allemaal bij één afspraakje gebleven. Er was gewoon geen klik. Of we hadden verschillende verwachtingen. Eén dame wilde dat ik voor haar zou koken, maar dat kan ik helemaal niet. Een ander ging er vanuit dat ik bij een etentje alles voor haar zou betalen. Nu ben ik best bereid in een relatie te investeren, maar bij een eerste afspraakje is het redelijk om de kosten te delen, toch?

Natuurlijk vind ik het jammer dat ik ‘de ware’ nog niet heb gevonden. Maar ik geef de moed niet op. Voor mijn 80ste verjaardag hebben mijn kinderen me een nieuwe computer gegeven, waarmee ik kan emailen. Ik heb zelfs een oproepje op de website van ANBO gezet! Wat daarin staat? Dat ik een niet-rokende vrouw tussen de 70 en 78 zoek, die net als ik huiselijk is ingesteld. Graag uit Zaandam of omgeving, want dan kan de auto in ieder geval geen obstakel meer vormen. Dus dames, wie durft het aan?”

Wilt u op Piets oproep reageren? Stuur hem dan een mailtje via ptenbroek@telfort.nl.

Geef een reactie

