LIEFDE GEVONDEN!

20 Apr

scannen

Mevrouw Suzanne Luyrink (69, weduwe) vond via Vizier een nieuwe vriend. Sinds hun eerste ontmoeting op 1 juni vorig jaar zijn zij en haar Koos van Evert (67) onafscheidelijk.

“Omdat ik me regelmatig erg eenzaam voelde, besloot ik eens op een contactadvertentie in Vizier te reageren. Op zoek naar een nieuwe liefde, want vriendinnen heb ik genoeg. Maar een maatje waarmee je de dagelijkse dingen kunt delen, dat miste ik echt.

Ik heb meerdere keren geschreven, zonder resultaat. Zodra ze hoorden dat ik aan een zware vorm van reuma lijd, renden de mannen meestal gauw weg. Kennelijk zagen ze het niet zitten om achter een rolstoel te lopen.

Anderhalf jaar geleden besloot ik op een stille, grijze zondagmiddag zelf een advertentie op te stellen. Wie niet waagt, die niet wint, toch? ‘Vrouw, gehandicapt door reuma, zoekt gezonde man voor een leuke latrelatie.’ Vol spanning wachtte ik af.

Al snel liet de ANBO weten dat er geen ruimte was om de tekst in het blad te plaatsen, en dat hij op internet zou komen. Reacties kwamen er niet. Daarmee was het verhaal klaar, dacht ik.

Tot er negen maanden later opeens vijf brieven op mijn mat vielen. Wat bleek? De advertentie was toch nog in het blad geplaatst! Ik had de moed al opgegeven dat ik nog iemand zou vinden. Des te blijer was ik met de onverwachte reacties.

De eerste brief was één groot verwijt over dat ik een gezonde man zocht. Maar ja, ik kan toch niet voor een ziek iemand zorgen? De tweede stond vol spelfouten, de derde wilde meteen bij me intrekken en de vierde woonde te ver weg.

Maar de vijfde? Die was raak! Koos schreef een aardig kattebelletje. Op 1 juni 2008 zouden we samen koffie gaan drinken, maar hij bleef meteen de hele dag. Het was van beide kanten liefde op het eerste gezicht.

Wat me in Koos aantrekt? Dat hij zo spontaan en vrolijk is. En zijn zorgzaamheid natuurlijk. Mijn hele leven heb ik altijd voor anderen klaar gestaan. Nu is hij er voor mij. Koos heeft me nieuwe moed gegeven. Ik lééf weer, ondanks alle pijn en ellende. Dat is meer dan ik ooit had durven hopen.
D
rie weken na dat eerste afspraakje bleef hij voor het eerst slapen. Best spannend natuurlijk, maar het voelde meteen vertrouwd. Vanaf dat moment zijn we onafscheidelijk. Met kerst hebben we samen een weekje in een zorghotel gelogeerd. En het volgende tripje staat alweer gepland.

Hoe gek ik ook op hem ben, aan samenwonen denk ik nog niet. Daarvoor is onze relatie nog iets te pril. Op latere leeftijd word je wat dat betreft misschien toch wat voorzichtiger. Aan de andere kant: wie weet wat de toekomst zal brengen? Ik zeg nooit nooit!”

Geef een reactie

