HOOFD LEDENADMINISTRATIE HELLEN TANIS

21 Nov

Hellen Tanis (46) stond samen met Jan Slagter aan de wieg van Omroep MAX. Als hoofd ledenadministratie is zij verantwoordelijk voor de vereniging, voor alle evenementen en voor de coördinatie van MAX Magazine. We spraken Hellen op de 50-plus beurs. Een toepasselijke locatie, want daar werd Omroep MAX zeven jaar geleden gelanceerd.

“Ik weet het nog als de dag van gisteren. Slechts een paar maanden eerder had Jan me gevraagd of ik hem wilde helpen met het opzetten van een nieuwe omroep. En daar stonden we dan ineens, met onze stand op de beurs. We hadden op dat moment maar één doel: 50.000 leden binnenhalen. Wie had toen kunnen denken dat zeven jaar later de teller al op ruim 240.000 zou staan?

Het succes van MAX zit hem voor een groot deel in de betrokkenheid van de leden. Onze vereniging is er één in de traditionele zin van het woord: we doen het samen, met elkaar. We organiseren allerlei activiteiten voor onze leden, zoals uitstapjes en concerten. Van hun kant zetten de leden zich in voor ons, bijvoorbeeld door nieuwe leden aan te dragen. Bij de campagne vorig jaar waren dat er wel 45.000! Het saamhorigheidsgevoel onderscheidt ons van andere omroepen. En maakt dat ik mijn werk vandaag nog met evenveel plezier doe als zeven jaar geleden.

De meeste voldoening haal ik uit het organiseren van evenementen, zoals MAX thé Dansant of dagtrips naar bijvoorbeeld Paleis Soestdijk of Het Loo. Het is heerlijk om mensen daarvan te zien genieten. Ouderen bouwen er ook nieuwe contacten door op. Als omroep kunnen we zo méér betekenen. Er komen trouwens steeds meer activiteiten bij. In 2010 zullen we bijvoorbeeld maandelijks schilderworkshops gaan organiseren.

Vanaf het begin heb ik mijn moeder – nu 78 – als klankbord gebruikt. Met grote regelmaat leg ik vragen aan haar en de medebewoners van haar seniorenflat voor. Wat vinden ze van de nieuwe programma’s? Wat voor reisjes zouden ze graag maken? Zo kan ik me nog beter in de doelgroep inleven.

Officieel heb ik een contract van 32 uur, maar ook buiten werktijd kijk ik met een MAX-bril om me heen. Juist dan doe je immers de beste ideeën op. Van mijn man en mijn dochter van achttien zou het af en toe wel wat minder mogen met dat werk. Maar ik doe het met hart en ziel! Ik krijg er bovendien veel voor terug. De dankbaarheid van leden kan me echt ontroeren.”

 

 

 

Geef een reactie

